دستورالعمل‌های مبارزه با ویروس کرونا، در دستورکار قرار گرفت

امیر سرتیپ پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱شهدای وظیفه نزاجا گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران بخصوص نیروی زمینی از همان لحظه اول با تشکیل قرارگاه زیستی و اجرای تمامی دستورالعمل‌های مبارزه با این ویروس، پیشگیری و درمان را در دستورکار قرار داد.

او افزود: بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش، پذیرنده هموطنان عزیز که مشکوک به ویروس کرونا بود و تاکنون حدود ۲۵ بیمار در آنجا بستری شده اند که ۲۲ نفر مرخص و ۳ نفر بستری هستند و از روز چهارشنبه که بیمارستان هاجر به عنوان یکی از مراکز پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اعلام شد تا الان حدود ۶۰۰ مراجعه کننده داشتیم که ۲۸ نفر بستری شدند و تمام اقدامات پیشگیرانه و تشخیصی درحال انجام است و مورد مثبتی در این بیماران بستری نداریم.

سرتیپ  موذنی ادامه داد: ما از روز اول شروع به تولید لباس‌های یکبار مصرف محافظتی کارکنان، ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده اماکن عمومی از قبیل آسایشگاه‌ها و پادگان‌ها کردیم. دستورالعمل‌های مراقبتی برای افرادی که وارد مکان‌های نظامی می‌شوند اجرا می‌گردد. در ورودی پادگان‌ها و خانه‌های سازمانی هر فردی که علائمش مثبت باشد از ورودش ممانعت به عمل می‌آید.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش گفت: توصیه من به هموطنان عزیز این است در این هفته که اوج فراگیری این بیماری است، از منازل خود خارج نشوند و در منزل اصول بهداشتی را رعایت کنند. هموطنان عزیز ترسی از این بیماری نداشته باشند و مطمئن باشند ما با تمام قوا و امکانات در خدمتشان هستیم و آمادگی احداث بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌هایی در ورودی شهر‌ها را داریم و هر وقت سلسله مراتب لازم دانستند در خدمت مردم عزیز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: الحمدلله در هیچ پادگانی مورد مشکوکی نداشته ایم و هر شخصی که علائمی داشته مورد معاینه قرار گرفته و کلا دو بیمار نظامی بستری داشتیم که حالشان خوب است.

وی تصریح کرد: ما از آمار حضور کارکنان وظیفه و پایور در خیلی از جا‌ها کم کردیم و آسایشگاه‌های جدا برایشان در نظر گرفتیم و افرادی که کمترین علائمی داشته باشند از سایرین جدا می‌شوند و تا زمانی که سلامتشان مشخص نشود با افراد دیگر در تماس نخواهند بود.

امیر موذنی تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌ها با مواد شوینده، به صورت دستگاه‌های مه پاش و فردی آسایشگاه‌ها و خودرو‌ها را ضد عفونی می‌کنیم. در بیمارستان هاجر و سایر مراکزی که پذیرنده بیماران کرونایی ست آمبولانس‌ها و خوردرو‌ها قبل از خروج ضد عفونی کامل می‌شوند لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1398 | 11:26 PM | نويسنده : احمد |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.